יום שישי, 28 בדצמבר 2012

הבטחות לשנה חדשה

השנה החדשה בפתח, וכולם עסוקים בהכנת רשימות של החלטות לשנה הבאה – new year's resolutions. רבים מהאנשים שאנחנו מכירים – קולגות, חברים ובני משפחה – יהיו כנראה מלאי מוטיבציה למשך השבוע הראשון של השנה החדשה.
נשארת השאלה כיצד לעבור מתחושה של התחדשות לשינוי מכוון וממשי? אני מאמין שהתשובה נעוצה בהבנה שהחיים הם לא פאזל או חידה שצריך לפתור, אלא מסע מתמשך שצריך לקבל ולחבק.
המציאות היא כזו שהמקום שבו נמצא את עצמנו השנה, יהיה מה שיהיה, הוא תוצאה ישירה של דפוסים שיצרנו לעצמנו לפני זמן רב ופעולות שאנחנו עושים יום יום.


אלברט אינשטיין אמר שלעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה הוא אי שפיות, אז אם נמשיך לשנה הבאה באותה מנטליות, לא נוכל לצפות למשהו שונה. החיים נותנים לנו בחזרה את מה שזרענו לתוכם בעבר. הזרע יכול להיות בצורה של הקרבה, משמעת עצמית או אפילו שעבוד לאחרים. ההבדל המוחלט היחיד בין אדם "טוב" לאדם "גדול" הוא הנכונות שלהם לתת מעצמם. ואת זה היה לנו או לא היה לנו במשך שנים אחורה. אנחנו לא מתקדמים על ידי דריכה על אחרים. אנחנו מתקדמים על ידי מציאת המטרה שלנו.

דמיינו כמה עוצמתי ומלא יותר היה יכול להיות העולם שלנו אם היינו משקיעים את האנרגיה שלנו בכיוון מטרה שתקל על סבלם של אחרים. "רבים לא מנצחים פשוט כי הם לא יודעים למה הם מפסידים". מוסר ההשכל של הציטוט הזה הוא שעד שלא נזהה את ההתנהגויות הקטנות והפשוטות שגורמות לנו למעוד, לעולם לא נחווה הצלחה אמתית.

לכולנו יש נקודות עיוורון, שטחים מתים. אם אי פעם ראיתם משאית עצומה מתמרנת באיזורים צפופים, ראיתם גם מישהו שעומד מחוץ למשאית ומכוון אותה. כולנו צריכים "תצפיתנים" כאלה שיהיו מוכנים לשמור על הגב שלנו בזמן שאנחנו מנווטים בין סוגיות החיים.

הנה כמה שינויים פשוטים, אבל משמעותיים, שיכולים להבטיח לנו שהשנה הבאה תביא איתה יותר התקדמות מזו שלפניה, ושנעמוד ביותר החלטות לשנה החדשה.

התחילו לשאוף ולהתמיד במשהו שחשוב לכם

פתגם ישן אומר "מי שרודף אחרי שני ארנבים לא תופס אף אחד". אני כבר מצאתי את זה נכון בחיים שוב ושוב. לעיתים קרובות אנחנו גאים בזה שאנחנו כלבויניקים, יודעים לעשות קצת מהכל. אבל במציאות, עד שלא נתמחה באיזשהו סט של כישורים, הם לעולם לא יחצו את סף הבינוניות ולא יהיו יוצאי דופן.

העולם מחכה לתרומה האמתית שלכם. ברגע שנבין שהמתנה שלנו היא לשרת ולתרום לאחר (ולא משנה באיזו צורה), החיים יקבלו פרספקטיבה חדשה.
חישבו על אדם אגדי, וכמעט בטוח ששם נרדף שלו הוא משהו שהם התמחו בו. זה יכול להיות מדען, זה יכול להיות ספורטאי וזה יכול להיות אמן. אבל לכל אחד מהם היה תחום ספציפי שבו הוא היה טוב יותר מכולם – התחום שבו הוא התמחה. בחברה שסובלת מהסחות דעת בלתי פוסקות, עלינו לדחות ולצמצם ככל האפשר את רמות הרעש מסביב ולרכז את המאמצים שלנו במשימה אחת בכל פעם.

התרכזו ברגע שאתם נמצאים בו, לא בזה שהייתם רוצים

שמתם לב כמה אנשים לא מעריכים את המקום שבו הם נמצאים עכשיו? או שאנחנו מודאגים ממה שעתיד להיות או שאנחנו קבורים באבל על מה שהיה ואיננו עוד. הזמן ממש הפך לאויב מושבע שלנו.

אנחנו לא מתענגים על שום דבר. הכל נלקח בחיפזון.

מתי אנחנו מאטים? בהחלט לא בזמן שאנחנו ישנים. המחשבות האחרונות שלנו לפני שאנחנו נרדמים "נשלטות" בידי טכנולוגיה שמנחשת וקובעת מה נרצה ברגע שנפתח את העיניים כשנתעורר.

קחו רגע להעריך ולשבח את מה שיש לכם עכשיו. זכרו, בזמן שאתם מבזבזים זמן על מחשבות שליליות אתם מבזבזים זמן יקר בהגשמת הייעוד האמיתי שלכם.

החיים יזרקו אתכם למטה בכל הזדמנות, אבל זה הרגע שבו אתם יכולים לבחור להיות למעלה.

מצאו את מה שמשחרר את היצירתיות שלכם והעריכו אותו בכל מחיר

אצל רוב האנשים, היצירתיות נדחתה במשך כל כך הרבה זמן עד שכמעט אי אפשר לזהות אותה. לחיים יש, באופן כללי, דרך כזו של הערמת שכבות של זבל עלינו עד שאנחנו כבר לא מחפשים כיצד להשתמש בכשרון שלנו. במקום זה אנחנו הולכים לאיבוד באיך להתפרנס.

כמה הפוך המצב הזה?

אנחנו צריכים לפעול מנקודת מבט של מי שהיצירתיות היא זו שעושה את החיים שלנו. לחלק זה יכול להיות מוזיקה, לאחרים זה יכול להיות מדיטציה. כל אחד והיצירתיות שלו. את מה שמשחרר את זרימת היצירתיות שלכם צריך למצוא עכשיו.

העולם מחכה לתרומה שלכם להיסטוריה

הדבר היחיד שהולך להפוך את השנה הקרובה לטובה יותר מכל אלה שהיו עד עכשיו הוא ההתנהגות החדשה שאתם הולכים ליישם. לעבור מתחושה של התחדשות לשינוי ממשי.

אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות ליפול קרבן לשקר שאומר שהחיים ישתנו רק בגלל שכבר היה לנו מספיק כאב. זה פשוט לא נכון.

החיים מגיבים לפעולה. הם הופכים לטובים יותר כשאנחנו יודעים טוב יותר, והכי חשוב, עושים טוב יותר.

שחררו את הכח לשינוי שטמון בכם והבטיחו שהשנה הקרובה שלכם תהיה טובה יותר. גרמו לזה לקרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה